عَلَم بر دوش

لحظه ای تفکر و اندیشه از 70سال عبادت برتر است.

عَلَم بر دوش

لحظه ای تفکر و اندیشه از 70سال عبادت برتر است.

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

در این مکتب "استکبار ستیزی" حرف اوّل را میزند/ امام خمینی (ره) : هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمى‏ کنیم

حضرت امام مبتنی بر آیات و روایات متعددی که در نفی پذیرش ولایت کفار و مستکبران آمده، آنهایی را که بدنبال مذاکره و کنارآمدن با دشمنان خدا هستند را به عنوان خائن معرفی می کند.

به گزارش فرهنگ نیوز - سید عبدالرسول علم الهدی :اگر انقلاب اسلامی ترسیم شود، قطعا یکی از مهمترین ابعاد آن مفهوم استکبارستیزی قرار داده می شود. ریشه استکبارستیزی در اصل نفی شرک و نفی ظلم در نظام توحیدی قرار دارد. انقلاب اسلامی هم که برآمده از اسلام ناب محمدی است با نفی کامل استکبار متولد شد. نفی استکبار داخلی شاه و نفی استکبار خارجی آمریکا و شوروی، برای همین شعار اصلی ملت ایران «استقلال آزادی، جمهوری اسلامی» و «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» قرار گرفت.   

پیام آزادی از زیر یوغ استکبار فقط برای انقلاب مردم ایران نیست و از همان ابتدا امام خمینی مسلمانان را به پاسداری از ارزشهای متعالی توصیه کرد و تصمیم شیطانی دشمن را نسبت به غارت ارزشهای اسلامی گوشزد نموده و فرمود: «نکته مهمى که همه ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است که دشمنان ما و جهانخواران تا کىْ و تا کجا ما را تحمل مى‏کنند و تا چه مرزى استقلال و آزادى ما را قبول دارند. به یقین آنان مرزى جز عدول از همه هویتها و ارزشهاى معنوى و الهى‏مان نمى‏شناسند. به گفته قرآن کریم، هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما بر نمى‏دارند مگر اینکه شما را از دینتان برگردانند.» (صحیفه امام، ج‏21، ص: 90)