عَلَم بر دوش

لحظه ای تفکر و اندیشه از 70سال عبادت برتر است.

عَلَم بر دوش

لحظه ای تفکر و اندیشه از 70سال عبادت برتر است.

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

بعد از ۱۶ماه از توافقنامه ژنو۳، بیانیه سوئیس اعلام شد که نقشه راهی برای رسیدن به توافق نهایی است. ضمن قدردانی از تیم مذاکره کننده که توانستند در این مدت با زیاده خواهی های آمریکا مقابله کنند باید توجه داشت که دلواپسی ها و نقدها در کنار حمایت ها مهمترین سرمایه تیم مذاکره کننده برای مقابله با فشارها در جنگ مذاکره است. بدین ترتیب برای قدرت بیشتر فرزندان انقلاب به پنج نکته دل نگرانی اشاره می شود که اگر مورد توجه قرار نگیرد می تواند تبدیل به پنج قفل در جریان مذاکره شود.

سوئیس

در بررسی بیانیه سوئیس هر چند متن بیانیه محور اصلی تحلیل باید باشد،(متن بیانیه، ایسنا) اما نمی توان از متن دو گانه ایران و آمریکا و تفسیرهای آمریکایی ها(بسته تفسیرها) از نتایج بیانیه چشم پوشید زیرا :

اولا، با نگاه تاریخی به توافقنامه سال ۱۳۸۲ می بینیم که طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبود و در نتیجه همان دولتی که توافقنامه را امضا کرد با ابراز شرمساری از بداخلاقی سیاسی سه کشور اروپایی طرف تعهد، همه پلمب های مراکز هسته ای را باز کرد.[۱]

ثانیا، بعد از توافقنامه ژنو۳، آمریکا ۵۵ تحریم جدید را اعمال کرد که با متن توافقنامه ژنو هماهنگ بود و البته به گفته جناب آقای عراقچی با روح توافقنامه ژنو متضاد بود، در نتیجه نمی توان تفسیرها و قرائت های آمریکایی ها را در نظر نگرفت.

ثالثا، مجری توافقنامه به صورت مشخص جمهوری اسلامی ایران و طرف آمریکایی است که اگر برای مصرف داخلی خود دروغ می گوید پس قابل اطمینان نیست و اگر پیامدهای توافقنامه جامع را در مصاحبه ها و جلسات کنگره افشا می کند، پس باید به طور مشخص پیگیری شود.

اگر فرموده امام در مورد شیطان بزرگ بودن آمریکا را کنار بگذاریم،

اگر تمام نظرات و گفته های مقام معظم رهبری را در مورد خدعه های آمریکایی را کنار بگذاریم،

و حتی اگر نگاه قرآن را هم در مورد خبث طینت[1] و ضعف دشمن[2]  در نظر نگیریم،

می توانیم به خود آمریکا نگاه کنیم و بعد قضاوت کنیم که آیا خبیث است یا مصلح؟

آمریکا به عراق و افغانستان حمله کرده و تا الان هر دو کشور هنوز جنگ زده و ناامن اند؛

آمریکا گروه های ضد نظام حاکم سوریه را حمایت می کند؛

آمریکا ضد داعش عملیات سیاسی و برای داعش سلاح می فرستد؛


اقتصاد آمریکا در فروش سلاح و راه انداختن جنگ در جهان می چرخد؛

آمریکا، همین الان بدهکارترین و طلبکارترین کشور دنیاست؛

آمریکا تصمیم می گیرد که کشورهایی که موافق سیاست های او عمل نمی کنند همچون کوبا، کره شمالی، ویتنام و بالاخره ایران را تحریم کند؛

سلام
این یادداشت رو به فرهنگ نیوز دادم

پاسخ به شبهه: واقعه درب خانه و غیرت علوی

شبهه ای قدیمی در مورد حادثه تاریخی حمله به درب خانه حضرت علی علیه السلام و لطمه بر حضرت زهرا سلام الله علیها وجود دارد که در این صحنه چرا امیرالمومنین علیه السلام کاری نکرد و ساکت ماند؟ مگر غیرت علوی اجازه می دهد که همسرش مورد تعرض مهاجمان قرار گیرد؟

موافقان این شبهه که در شیعه و سنی وجود دارند، سعی بر انکار واقعه تاریخی داشته و رحلت حضرت زهرا را ناشی از بیماری بعد از وفات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می دانند. این افراد دلائلی چون: 1) مژده پیامبر صل الله علیه و آله و سلم به ایشان مبنی بر اینکه که شما اولین کسی هستی که در بهشت به من ملحق می شوی. 2) حضرت فاطمه سلام الله علیها چون پدرشان را بسیار دوست می داشتند برایشان بسیار گریه می کردند و مرتب آرزوی مرگ برای خودشان می کردند. 3) حضرت زهرا سلام الله علیها و خواهرانشان زینب و رقیه همگی در سنین نوجوانی از دنیا رفتند . بنابر این وفات خاص حضرت زهرا سلام الله علیها نبود بلکه تمامی دختران پیامبر اسلام در نوجوانی رحلت کردند. 4)فرض کنیم یکی از صحابه چنین کاری کرده باشد. آیا این توهین به علی علیه السلام نیست که شخصی، همسر او را به قتل برساند و او ساکت بماند. 4)بر فرض که شخصی چنین کاری کرده باشد، آیا صدها صحابی رسول خدا که در رکاب او جنگیده بودند اینقدر بی غیرت شدند که دختر پیامبرشان را فردی به قتل برساند و همه ساکت بمانند. 5) از طریق راویان مورد اعتماد روایت نشدن و ... ؛ را بهانه ای برای رد رخدادهای تاریخی نموده و این تفاوت ها را نشانه این می دانند که حضرت زهرا سلام الله علیها با بیماری از دنیا رفتند نه با قتل!!


اما در پاسخ به این شبهه، لازم است با دو رویکرد به این واقعه توجه شود. اول، رویکرد تاریخی و بررسی سندی این حادثه، دوم، رویکرد تحلیل سیاسی این حادثه در بستر وقایع پس از رحلت پیامبر اکرم؛